Aan de slag met je contentstrategie: de 4P-methode
In dit handboek leggen de auteurs John Verhoeven, Rico den Boer, en Kristel Witvliet - Van der Meyde uit wat er nodig voor het opzetten en realiseren van een effectieve content maakt die aansluit bij de doelstellingen van je organisatie en waarmee je de Publieksgroepen optimaal bereikt die je belangrijk vindt.
Het boek, verschenen in mei 2024, is door Frankwatching 'een must voor elke contentstrateeg' genoemd.
Frankwatching is het grootste Nederlandse onlineplatform voor communicatie en contentmarketing, met ruim 27.000 communityleden.
Het boek schetst een aanpak voor het opzetten van een contentstrategie op basis van de 4P-methode. Hierin wordt een aanpak voor het bedenken en maken van content uitgewerkt met toepassing van vier kernelementen: een inhoudelijke analyse (de Pijlers), een afbakening van de verschillende publieksgroepen (Publiek), het gericht toepassen van de mogelijke perspectieven en invalshoeken (Perspectief) en tenslotte de analyse van de meest geschikte kanalen voor de beoogde doelgroepen (Platform). Deze vier P's vormen samen een samenhangend, consistent en uitgebalanceerde aanpak voor je contentstrategie.
Informatie over bestellen volgt nog.