Wat levert een goede contentstrategie op?

Een effectieve contentstrategie zorgt ervoor dat je:

  1. Voor je Publiek interessanter wordt. Dat is voor de contentmaker het ultieme doel: je wilt beter aansluiten bij de vragen en behoeften van je Publiek, zodat de relatie van jouw organisatie met de Publieksgroep wordt versterkt.

  2. Voor je organisatie de juiste onderwerpen aansnijdt en de juiste toon aanslaat. Het gaat niet alleen om de vraag wat je Publiek wil, net zo belangrijk is de vraag: wat wil ik uitdragen? Wat zien wij als onze opdracht in de samenleving? Welke problemen kunnen wij oplossen voor ons Publiek?

  3. …Zodat je beter kunt laten zien waarom je doet wat je doet - en wat niet Dit leidt tot een paar heldere resultaten:

  • A. Je kunt goed uitleggen waarom je de dingen doet die je doet.
  • B. Je kunt laten zien waar jij 'accountable' voor bent.
  • C. Je kunt heel gericht werken aan 'al doende beter worden'.
  • D. Omdat je planmatig werkt, verspil je minder tijd, energie en geld aan externe druk, oeverloos overleg, en chronische meningsverschillen.