Wat levert een goede contentstrategie op?
Een effectieve contentstrategie zorgt ervoor dat je:
-
Voor je Publiek interessanter wordt. Dat is voor de contentmaker het ultieme doel: je wilt beter aansluiten bij de vragen en behoeften van je Publiek, zodat de relatie van jouw organisatie met de Publieksgroep wordt versterkt.
-
Voor je organisatie de juiste onderwerpen aansnijdt en de juiste toon aanslaat. Het gaat niet alleen om de vraag wat je Publiek wil, net zo belangrijk is de vraag: wat wil ik uitdragen? Wat zien wij als onze opdracht in de samenleving? Welke problemen kunnen wij oplossen voor ons Publiek?
-
…Zodat je beter kunt laten zien waarom je doet wat je doet - en wat niet Dit leidt tot een paar heldere resultaten:
- A. Je kunt goed uitleggen waarom je de dingen doet die je doet.
- B. Je kunt laten zien waar jij 'accountable' voor bent.
- C. Je kunt heel gericht werken aan 'al doende beter worden'.
- D. Omdat je planmatig werkt, verspil je minder tijd, energie en geld aan externe druk, oeverloos overleg, en chronische meningsverschillen.