Welke content variaties kies je?

Een verhaal is niet alleen 'onderwerp'. Het is ook 'vorm'. Die twee kunnen elkaar enorm versterken. Hoe je een verhaal vertelt is minstens even belangrijk als de vraag waar het over moet gaan. In Tellr kan je hier een aantal bewuste keuzes in maken. Deze keuzes zijn niet lukraak: ze komen uit de professionele commerciële mediawereld, waar ze vaak bepalend zijn voor succes of falen. Elk Platform, maar ook elke Publieksgroep heeft een voorkeur voor een paar specifieke variaties. Tellr biedt je een flinke selectie, en het staat je vrij om deze lijst aan te passen aan je eigen wensen. Deze opties vind je in het deel Strategie van de tool. De beste manier om tot een goede keuze te komen, is door bij elk nieuw item deze vragen te stellen: welk doel wil je bereiken? Bij wie?

We zijn ons ervan bewust dat in sommige organisaties andere termen worden gebruikt voor de dingen die wij hier invalshoek, vorm en format noemen. We hanteren deze termen door de hele tool heen, het is niet mogelijk deze terminologie aan te passen. We raden je aan om de hier gehanteerde terminologie, afkomstig uit de reguliere mediawereld, toe te passen in je eigen omgeving, dat voorkomt misverstanden.